Monday, October 23, 2017

Lama Giler Tak Menulis

Alhamdulillah masih bernafas di bumi Allah yang satu ini.
Cume tak rajin dah nak menulis bagai dulu2...nak kate sibuk sangat kalah menteri tu pon tak jugak...kekangan ruang masa tu kadang2 jadi tak keruan nak buat yang mana satu..
Tugas2 hakiki kat opis menimbun jugak..tak sudah2 sehari ke sehari...projek yang ni tutup..projek yang tu baru bukak file..mmg sampai pencen pon tak abeh la jawabnye..hahaha
Pencen lambat lagik beb..

Apa2 pon Alhamdulillah..ade kerja banyak pon Alhamdulillah..bila takde nak buat projek kang kite melangut je pulak kan..


Saturday, December 31, 2016

Minyak Herba Asmak

8 November 2016…waktu ms alin duk sibuk2 buat kerja kat office sempat lagi layan blog utk cuci2 mata..tup tup Nampak post pasal Minyak Herba Asmak keluaran syarikat Minyak Herba Asma Mujarab Sdn. Bhd. Kat blogger famous ben Ashari tu…



Dan kebetulan pulak ms alin ni dah sebulan lebih batuk tak hilang2…macam2 obat dah makan telan minum semua ada..huhuhu…dah naik semput + asma pulaknya..tu yang bila dengar pasal produk ni tergerak la hati nak mencuba…mungkin salah satu usaha juga kan…tak salah kalau nak mencuba…

Firstly dengar nama minyak herba asmak ni kan, ms alin teringat kalau kat kampong ms alin ni biasenya ada makcik2 atau kakak2 dari siam datang meniaga dari rumah ke rumah…mesti korang pon pernah tau kan…kalau duk kampong tu ada je orang datang jaja kat umah bawah tikar la periuk belanga la..dan tak boleh tak mesti ada minyak angin…hehehe macam2 jenis kayu dan macam2 brand ada..dan kadang2 tu tak mau makcik tu hampa sangat singgah umah kita takde laku apa2 mesti mak akan beli asam manis tu atau pon minyak angin..ha tu la yang ms alin akan ingat bila dengar nama minyak herba asmak ni…

Tapi sebenarnya minyak herba asmak ni bukan minyak angin biasa yang ada kat pasaran luar tu…bukan cap ayam la orang skang ni kate…

HA NI KORANG KENA TAU TENTANG MINYAK HERBA ASMAK NI YA…

Minyak Herba Asmak ini adalah keluaran syarikat Minyak Herba Asmak Mujarab Sdn Bhd

KEISTIMEWAAN menggunakan Minyak Herba Asma yang dikenali kini dengan nama Minyak Herba Asmak (MHAM)

  • R&D minyak ini dijalankan mengambil tempoh masa yang lama agar ianya selamat dan berkesan lebih cepat.
  • Kandungan Minyak Herba Asmak yang telah menjalani R&D lebih selamat,lebih suci,tidak "overdose" bahan tertentu dan tidak mengandungi bahan aktif yang tinggi.
  • Minyak Herba Asmak juga lebih mesra kulit di mana peratusan alahan pada herbanya tersangat rendah.
  • Minyak Herba Asmak lebih cepat menyerap di kulit, sebab itu ramai yang mengakui keberkesanannya jauh LEBIH CEPAT.
  • Minyak Herba Asmak berangin dan ianya mengikut piawaian yang ditetapkan.
  • Minyak Herba Asmak bukan sahaja berkesan untuk asma, semput, lelah, batuk, kahak, selsema, gigitan serangga, luka, terkena api tetapi juga berkesan untuk sakit perut, bengkak, lenguh, buasir, sembelit, senggugut,] dan membantu melancarkan darah, sakit kepala, migrain, resdung, sakit gigi, strok dan ulser.
  • Mereka yang mendapatkan Minyak Herba Asmak akan diberikan rundingan cara pakai mengikut masalah yang dihadapi dan biasanya akan dipantau oleh pengedar sah yang mempunyai ID.Malah pelanggan digalakkan berhubung dengan pengedar yang berkenaan sama ada untuk sebarang masalah berkaitan atau berkongsi pengalaman mencuba.
  • Jaminan kesucian dan keselamatan produk kepada pengguna diberikan oleh syarikat.
  • Pastikan anda mendapatkan minyak dari pengedar sah syarikat Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (MHAMSB) dan jika anda ragu-ragu,anda boleh meminta ID pengedar dari mereka. Ada 1300 orang pengedar di seluruh Malaysia dan menerima ratusan testimoni setiap minggu.

Pihak syarikat akan menggunakan hologram meditag yang sah dari KKM sahaja nanti. Buat masa ini,Minyak Herba Asmak tiada hologram. Hati-hati kerana di luar sana ramai yang mengaku menjual Minyak Herba Asmak,tetapi menipu.Ada perbezaan pada label sama ada yang lama mahupun baru.

Lagi satu kotak tabung minyak herba asmak ni boleh jugak buang tabung anak ms alin..hehehe..

Bagi praktis menabung dr sekarang kan...



Ms alin nak cite sikit pengalaman menggunakan minyak herba asma. Minyak nya tak berasa panas dan selesa bila disapu..nafas jadi lega dan batuk yang kerap pon beransur kurang. Hubby ms alin la pembantu setia untuk sapu minyak tetiap malam..sbb ms alin ada masalah alergik pada cuaca dan habuk..Hubby akan sapu kan kat belakang kaki dr betis hingga ke tapak kaki, belakang badan dan kawasan dada dan juga leher..

Alhamdulillah setelah mencuba menggunakan minyak herba asmak ni, batuk semakin reda dan semput ms alin pun dah tiada..Terima kasih kepada pihak syarikat Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd kerana bagi peluang untuk ms alin menggunakan minyak asmak ni dan semestinya minyak herba asmak ini penawar asma dan sesuai utk penawar asma pada bayi dan juga orang dewasa. Minyak ni bukan minyak panas biasa tu jadi untuk bayi dan kanak-kanak sangat2 sesuai la..

Padan la pihak syarikat ni pilih slogan 1 Rumah 1 Minyak Herba Asmak. memang sesuai sangat la tu..


Mari kita tonton Pertanyaan Yang Sering Ditanya Ibu bapa Tentang Penyakit Asma:-



Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen,boleh ke link di bawah atau hubungi terus :

Hotline HQ : 019 - 970 8897

Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/

Website Minyak Herba Asmak : http://penawarasma.com.my

Friday, December 23, 2016

Salam Penuh Keberkatan

Selamat Pagi Jumaat..
Hari yang indah...tak panas...redup saja..
Ikutkan hati dah hujung hujung tahun ni nak mengabiskan cuti rehat2 dengan famili je kan..dah malas nak mengadap benda yang sama selama setahun..huhuhu tapi apakan daya tuntutan tugas jadi kekangan nak bercuti...mungkin bulan januari nnti boleh amik kerehatan sikit la..
Lagipun cuti umum bulan ni ada banyak la kiranya kan...so cuti sambung sabtu ahad tu kira ok la sempat nak bergolek2 dengan anak2..


Persediaan rumah kami...
Tak banyak progress pon...


Tuesday, July 12, 2016

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2016/1437H

Salam lebaran utk semua yang menyambut Aidilfitri pada teman2 blogger dan yang mana terbaca post yg tak seberapa ini.
Mohon ampun dan maaf utk segala salah dan juga silap dalam tulisan tulisan dalam blog ini.
Kami beraya di Felda Chemplak, Labis tahun ini.

Alhamdulillah...perjalanan dan susun atur ramadhan dan syawal keluarga kami sangat dipermudahkan Allah. Syukur padaNya..

Tiada lagi balik selepas 12 malam utk elak jem di highway PLUS...Alhamdulillah...


Tuesday, May 17, 2016

Forbidden Rose Avril Lavinge by Dexandra

DE'XANDRA perfumes adalah perfumes EDP yang TAHAN LEBIH LAMA setanding original..Ketahanan baunya melebihi 8 jam dan ke atas, dan jika baunyer serasi dengan pemakai ia tahan sehingga 1 hari dan 2 hari pada pakaian. Di inspirasikan dengan PERFUMES JENAMA ANTARABANGSA . Dengan pengalaman jualan perfumes ini, kami hanya membawa masuk perfumes-perfumes yang sangat TERKENAL & LARIS di Malaysia untuk memudahkan pengguna memilih. 

✔ Produk bumiputra (halal)
✔ Tahan Lama (more than 8 hours)
✔ Mudah di bawa ke mana-mana (ringan)
✔ Pati Original & Alkohol First Grade
✔ Setanding Produk Antarabangsa
✔ Haruman terkenal (TOP perfume) - Inspirasi dari perfumes2 JENAMA ANTARABANGSA
✔ Boleh di bawa solat
✔ READY STOCK
✔ Menepati citarasa & permintaan Rakyat Malaysia
✔ 35ml , edp


DAPATKAN SEKARANG...WHATSAPP +6013 2525459 


Wednesday, May 11, 2016

kedalaman pusat tentukan jodoh

nak tanya jugak la...pernah dengar tak pasal ayat ni..hehehe
kadang kelakar...tak tau la kesahihan dan fakta penyataan ini benar atau tidak...

tapi pada ms alin...ini cuma gurauan antara adik beradik...gurauan yang mengeratkan silaturahim antara adik beradik...ye la biasenya adik beradik la yg tgk pusat kita kan...ade ke nak tunjuk pusat kat org lain...muahahaha...

jodoh pertemuan tu ketentuan Allah....kita sendiri tak tau siapa dimana dia sebelum kita jumpa dengan jodoh kita..

perancangan Allah adalah yang sebaik-baiknya utk kita...

pada yang masih menanti jodoh tu, teruskan hidup dengan ceria...jgn ada keluhan pasal jodoh...jgn ada rasa nak marah bila org duk tanye2 kita...relaksss coollll and chillls...hehehe..

lambat dan cepat ada bahagian masing2 kan...

Tuesday, May 10, 2016

dexandra perfume

Mungkin ramai yang dh kenal produk Dexandra ni.
Bagi yang belum lagi mengenali Dexandra meh Ms Alin intro sikit...

Dexandra adalah jenama minyak wangi inspired dari Perfume2 jenama antarabangsa yang memang dah terkenal. Pengasas minyak wangi ini adalah Puan Ernayanee Nur Binti Julaimi. Beliau berpengalaman dlm bidang perfume ni dah lama dh ini menginspirasi beliau utk mengeluarkan jenama minyak wangi sendiri.


Hah ni dia botol minyak wangi Dexandra..comel dan elegant sgt kann...


Berminat nak cuba boleh whatsapp ms alin 0132525459 utk harga kasih sayang....muaah muuahh



Lama Giler Tak Menulis

Alhamdulillah masih bernafas di bumi Allah yang satu ini. Cume tak rajin dah nak menulis bagai dulu2...nak kate sibuk sangat kalah menteri ...