Thursday, February 10, 2011

air panas kg tenang... ;)

rasenye ramai yg dh tau kan...minggu lepas banjir yg agak teruk gak la kt beberape kawasan di johor...termasuk la kawasan berdekatan kg halaman ms alin iaitu di Labis...

post yg lepas ms alin dah citer pasal prk dun tenang yg ms alin pon terlibat sebagai pengundi...

1hb Feb
Hari nie dah start xde air plak..walaupon kawasan umah ms alin tak terkene banjir tp sbb loji air tu terletak di kawasan banjir tu yg takde air plak tu...ujan pon dah tak berape kerap mase nie...ujan tu masih turun kejap2 cume tak lebat...

2hb Feb
mr takin balik lalu yong peng sbb jalan muar - labis masih lagik tak leh lalu...air masih lagik xde...

3hb Feb
hari nie masih xde air...jadinye ms alin ajak mr takin gi air panas kt kg tenang...nk mandi manda kat situ...kitorg gi mase tu dah kul 10 lebih dgn harapan yg amat tinggi utk mandi...tapi sampai2 je kt sane tempat tu tutup plak...huhuhu...rase kecewa yg amat..sbb td dah berkobar2 nak mandi air panas...sekalik jadual tmpt tu:

Isnin - Jumaat : 2.00ptg - 6.00ptg
Sabtu - Ahad : 9.00 pagi - 6.00ptg

tensen tul...kan time tu public holiday..patutnye bukak ler awal...aiiii keciwa keciwa...

4hb Feb
Sbb semalam dah terkeciwa nak mandi air panas...jadi ptg nye pegi lagik ke situ...hehehe..nk jugak mandi air panas sbb dah lame sgt tak pegi mandi kt situ...ms alin penah gi tmpt tu dulu..mase tu wat kajian tempatan subjek geografi kot...brape punye dah lame la...time tu pon tak mandi..cume basah2 kaki je...

kami berendam tak lame pon sbb tmpt tu kolam terbuka dan air nye panas..dah name pon kolam air panas kan..dan semua org mandi di kolam yg same...mase kitorg sampai tu masih kurang org tp bile makin ramai kitorg pon kluar le...bagi peluang org lain plak kan...(sebenonye tak sanggup nk mandi same2 dorg...huhuhu)

okie mari kite tgk gambo2 sket ek...pemandangan sekitar kolam air panas
(sori ler ms alin tak pro amek2 gambo nie...)


pintu masuk utama...



taman rekreasi...


pemandangan sekitar kolam..kolam yg nie tgh isi air panas...



pemandangan sekitar kolam..org rendam kaki je..takot panas tu..


pemandangan sekitar kolam..xtau plak air nye panas ke tak..


pemandangan sekitar kolam


jam dia...


gambo kaki je le yer...

bkn selalu kami dapat menghabiskan mase berdua2an nie....mgkin ini langkah pertama utk langkah2 yg lebih jauh lagik yer syg...ahakss...


1 comment:

  1. bestnya rendam air panas... mesti hilang semua lenguh2 di kaki kan.. btw, i dah follow u back! :)

    Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih
    Cari hadiah best untuk yang tersayang?

    ReplyDelete

Lama Giler Tak Menulis

Alhamdulillah masih bernafas di bumi Allah yang satu ini. Cume tak rajin dah nak menulis bagai dulu2...nak kate sibuk sangat kalah menteri ...